6 juni 2010

Efterlängtat årligt möte,...

Med den mystiska kraftfulla svarta korpen.
Jag tycker så mycket om denna fågel,....
Då de flyger ovanför mitt huvud får jag
en speciell känsla i hela kroppen.
Blir alldeles hänförd av dess kraft,
deras vingbredd, och den blåsvarta färgen.



Och även i år fick jag en bild av årets ungar.

På väg in i skogen hörde jag deras läten och
två kvinnor som gick framför mig började ljuda för att
skrämma iväg dem,.....de lät så illa !!

Jag bad dem att sluta så att jag skulle få en bild iallafall.
De stannar bara ett tag till sedan lämnar de sin boplats,
det blir som jag brukar säga "korptyst" i skogen.
Och jag hörde dem igår då kameran inte var med
och den poserade så fint i en tall.....de låter väldigt
sött emellanåt,...som om de" nyser" ut sina ljud.
Visst de kraxar också men tar man sig tid att
lyssna så pratar de väldigt fint med varandra.

Synd att vissa anser dessa fåglar vara stora kråkor....
de är så mycket mer,...och de är väldigt kloka.
Utan kamera kan jag komma dem väldigt nära,...
även då jag har hunden med mig, som igår.
Men då jag kommer med kameran ,.....
nopp...nix,... nej...

Jag ser fram emot fler möten med
dem och hoppas på fler bilder,
men det verkar som om de inte vill
ställa upp som min modell,.... =)

Men jag ska allt göra ett försök till...
skam den som ger dig.

// Tess


1 kommentar:

  1. Mmm....du börjar ju ha en stor del tålamod nu för tiden...och jag tycker ändå du lyckats fånga dessa riktigt bra....
    Men...du ska se...nästa gång dom sitter i ögonhöjd...då är kameran med...lovar det...:-)
    Kram min vän...

    //AnnHelen....som sovit i tre timmar nu på em...:-)

    SvaraRadera