19 november 2010

Fokuserar,...

endast på det som är gott i livet...
känner tacksamhet över vad jag faktiskt har.

Och vill med dagens blogg 
påminna återigen om att ta vara  på nuet.



Mina söners pappa ska idag  opereras,
han är svårt sjuk i MS,....
Medicinpumpen är trasig och skall bytas ut mot en ny.

Livet är så skört.....
och jag påminns om att inte ta det för givet.

Önskar och hoppas nu att allt går bra,.....
Att han återhämtar sig väl så att 
barnen kan få sin tid med sin pappa.

Visar du dem du håller av att du älskar dem....?
Talar du om för dina vänner att de är betydelsefulla...?
Säger du till dina barn att du är stolt över dem....? 
Säger du idag det du tänker och bär inom dig...? 

Tacksamt inser jag hur rik jag är,....
på vänskap och kärlek,....
Är älskad dotter och flickvän.
 Förälder och vän...!!

En stor  uppskattningkram vill 
jag dela ut till alla i min närhet idag....

Lite citat för dagen:

Till Min Älsking:
" Det var inte i mitt öra du viskade,
utan i mitt hjärta.
Det var inte mina läppar du kysste,
utan min själ"


"Att lära sig saker 
handlar om att plötsligt förstå
något man alltid förstått,
men på ett nytt sätt"

"Lev livet du drömmer om"

Önskar alla en fin helg...


// Tess


7 kommentarer:

  1. Så fina och tänkvärda ord du skriver....
    Det är så lätt att ta så mycket i livet för givet...man glömmer lätt bort att fokusera på nuet och det man har... Livet kan så snabbt ryckas bort från oss från en dag till en annan....från en minut till en annan...det kan gå så fort...

    Så dina ord i dag Tess får en att tänka efter...hur ofta säger jag till mina nära och kära vad dom betyder för mig....?
    Jag gör det ofta och jag hoppas att alla gör det...:-)

    Kram och njut i kväll då din kärlek kommer...:-)

    SvaraRadera
  2. Mycket fint och värdefullt inlägg...
    Jag tar dina ord med mig...
    ...och vilken underbar bild! Jag gillar mycket ditt sätt att visa blommor :) Vackert!
    Tusen tack för besöket och fina ord.
    Kram
    och önskar ER en fin helg
    Halina

    SvaraRadera
  3. Tack Tjejer för era rader,...
    och för dem ni är och ger mig....

    *Tycker om*....

    Kram Tess

    SvaraRadera
  4. Tess, du berörde mig verkligen idag med dina ord.. kom tom en liten tår.. Så fint skrivet och så tänkvärda ord. Visst är det så, man skall verkligen ta vara på nuet, man skall inte hålla inne med uppskattande ord utan se till att få ut dom. Måste berätta en sak.. häromdagen när jag gjorde min "gott att levablogg" så skickade jag ett sms till mitt hjärta, talade om att det var en märklig dag och att jag bara ville tala om hur glad och tacksam jag är, för att han finns i mitt liv. Vad får jag tillbaka? "Vadå märklig? Har det hänt nåt? Puss och kram" Hahaha... karlar.. ;0)
    Ha en toppenfin helg, finaste Tess!
    Kram Jessica
    Förresten, BILDEN... superfin.. =0)

    SvaraRadera
  5. Vackra tänkvärda rader som jag oxå tar med mig och ska använda oftare.

    Jag håller tummarna för pojkarnas pappa idag!!!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Tack för dina vackra tänkvärda ord jag får.
    Önskar dej allt gott!
    Lola

    SvaraRadera
  7. Tänkvärda och berörande ord till en jättefin bild!

    Kram!

    SvaraRadera