26 december 2010

Den fridfulla julen,....


Dagarna innan julen var ovanligt lugna i år,....
Ingen julstress och trängsel....

Och Dan-före-doppare-dan´,....
Fick jag uppleva med mina barn,
min älskling och han son.....
Juldofter och julvisor från egen 
trubadur-son,..och senare den traditionella 
smakprovningen eller tjuvstarten kan man 
nog kanske säga ,.... av årets julskinka....

Allt som man kan önska med andra ord...
Julstämning,värme och framför allt gemenskap.


Men sedan kommer vi till självaste julafton,....


09.30 - Vaknade och insåg att valpen gett oss sovmorgon.....Tack för det !

10.15 - Hämtade min Mamma, samt en lätt  komplettering  till julbordet.....

11.30 - Utdelning av julklappar innan klockan slår ett då Dotter ska till pappa.
 fick mera tid för att slippa stressa, och slita för att hinna = förlorad stämning.

13.30 - Promenad med hundarna tillsammans med dotter som nu fortsatte julen 
med sin pappa och jag återvände tillbaka för att få äta julbord.

13.45 - Åt jullunch med väntande söner som skulle  köras till sin Pappa.

14.30 - Skjutsade mina söner.

15.10 - En snabbglimt på Kalle Ankas jul.....innan vi alla skulle åkte tillbaka för att 
julfira tillsammans med pojkarna och deras pappa som pga av hälsan
inte kunde stanna så länge som han annars brukar ha gjort....

16.15 - Hem till Mor för att hämta sin diabetes medicin så att även hon 
kunde följa med oss och umgås  med oss alla en stund till.

16.40 - Drack julkaffe och glögg med pojkarna pappa och familj 
innan han skulle hämtades med Taxin 17.20.

18.00 - Hem med hundarna för att ge dem mat.....och skjutsade hem min Mor.

18.30 - Hemma i vårt hus igen......Lite dopp i grytan.....
Och lugnet föll så även över min/vår julafton.....



Mix familjernas julafton,....
Och mina tankar gick ofta till filmen 
"Tomten är far till alla barnen".... 

Och varför gör man då allt detta,....? 

För barnens skull.....så klart....och det är absolut värt det....!!

Men julefriden,....får man allt tulla på som Mixförälder x Två.


God fortsättning önskar jag alla.....

// Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar