14 mars 2011

Bryter,....

av med något annat än bara tulpaner idag.

Har märkt att då jag längtar 
vill jag skapa mer,...kanske tom 
förvränga verkligheten om än bara lite...

Foto: Annhelen Karlsson & T W Olofsson

Här har jag använt ett porträtt som 
min goa vän tagit på mig och 
sedan monterat ihop det med
en naturbild,.....sommarblomster...

Att få göra dessa montage bilder 
är nästan som att få teckna igen...
då det har blivit helt omöjligt med 
min nackskada,.....
Men med hjälp av det digitala
så kan jag skapa på ett nytt sätt.




// Tess


5 kommentarer:

  1. Jag älskar sådana bilder :) Experimenterar ibland själv och det är otroligt roligt :)))
    Mycket härlig ton i bilden och fin känsla...
    Tusen tack för ditt besök :)
    Uppskattar mycket!
    Kramen tillbaka
    Halina

    SvaraRadera
  2. Du är helt outstanding då det gäller att fixa ihop underbara montage och denna är en riktig höjdare...så varm, vacker och riktig konstnärlig...:-)

    Kram från en trött vän som längtar till studion...:-))

    SvaraRadera
  3. Varmt Tack till Er Tjejer..... !!!

    Kramar Tess

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar bild Theresa.....vacker mjuk ton i bilden.....spännande med det "flygande" håret!

    SvaraRadera