30 mars 2010

Möte efter tålmodigt väntande...



Äntligen har jag fotograferat mitt efterlängtade rådjur !!
Som var mitt mål under hela 2009.



Visar upp två olika varianter och uttryck.
Först denna som är mer mitt "signum,
Svartvitt, kornigt, mörk och rörelse.
Som man lätt får då man inte använder stativ....

Så mitt mål 2010 kanske ska få bli utökat samarbete
mellan fotografen "Tess" och stativet.....Skratt....



Och sedan en mer avbildande bild....
kontakten med djuret,...."Mötet".
Tyvärr poserar ju inte de vilda djuren så länge
som man önskar men jag är så glad att en ruta blev en bild!


Och kanske min passion för närbilder på blommor
nu får dela det med nya som jag fick mersmak på i helgen....

Nu vill jag fotografera mera rådjur,....

Och förhoppningsvis mera vilda djur.
Då vi såg både räv, hare, rovfågel...och givetvis fler rådjur.

Lev väl i ljuset,.....mina vänner!

Dagens Blomma kommer inom kort =)

// Tess

4 kommentarer:

  1. Jag bara älskar den första.... :))
    Fint möte och fina bilder.
    Jag "jagar" en räv ;))...
    Vi får se om tålamod räcker haha ;))

    Ha det gott och kram på Dig!
    Halina

    PS
    Men dina fina och poetiska blommor kan inte försvinna :))

    SvaraRadera
  2. Hej Halina

    Nää,... att fota blommor kommer nog aldrig att upphöra....=)

    Vi såg räven springa på fälten också men tyvärr för längt bort för att ens försöka fotografera den... men det är spännande att fota vilda djur.
    Håller mina tummar för att du fångar din "Räv"...

    Kul att du gillade den svv bilden !!

    Vi får nog gå en kurs som lär oss skapa tålamod =)

    Kramis Tess

    SvaraRadera
  3. Hej, Tess!

    Jag tycker att det räcker om man tittar på en katt: den kan sitta hur länge som helst om det gäller att vänta ut ett anat byte, eller hur? Så det är den enklaste och billigaste kursen i tålamod-läran ;-)))
    Jag gillar också rådjur, de är så eleganta, fina och trevliga men framför allt skygga... Första bilden med rörelseoskärpan är lite konstnärlig, medan den skarpa är ju "bara" en foto. Jag skulle också gärna fotojaga vilka djur, men för tillfället går det inte att fixa till. Men jag väntar - tålmodigt för tiden och tillfället för det.

    Ha det så gott! - Nu måste jag gå och sova, natti-natti.

    Kram/Andrea

    SvaraRadera
  4. =) ....

    Vi får lära oss av djuren,.... det där med tålamodet tänkte jag =)

    Hoppas att du också snart kan fotografera allt som du önskar, att få vänta på en bild var väl värt mödan eftersom jag är en ögonblicksfotgraf som ju oftast fotar det som finns framför mig för stunden... så är ju dessa bilder något extra.

    Visst är det något speciellt med just rådjuret,...jag faller för det graciösa och förmodligen deras stora vackra bruna ögon.

    Ett annat djur som intresserar mig mycket är ju korpen , inte heller lätt att fånga på bild... skygga och mycket smarta, olus att de har vingar.... =)


    Kram Tess

    SvaraRadera