18 mars 2010

Tålamod,..

Ja,...

Just det där ordet som hela tiden ska återkomma.
Nu känns det som om man bara väntar,...
Väntar på våren,..
väntar på att få tillbaka min dator som är på service,...
väntar på att det ska sluta snöa,...
att färgerna ska bytas ut mot det enfärgade vita....
värmen ska återkomma....
att få vara nära min kärlek,...
få besked från FK angående rätt till bostadsbidrag,..

Känns som om man bara väntar,.....

Och utanför mitt fönster har allt liksom stannat av.
Det är fortfarande vitt,...det är kallt då man vaknar,
15 minus grader...det snöar nu....och visst,..även jag har hört att
det är bra att det kommer nysnö som hjälper den gamla
snön att smälta,...men jag VILL INTE ha mera snö.....
känner mig som en trotsig unge....
Och TÅLAMODET lyser verkligen med sin frånvaro precis som
VÅREN I UMEÅ....

Och min dator är verkligen efterlängtad
då det är där jag gör mina bilder, får gräva i arkiven
efter bilder på sånt jag saknar,
så fotografera vill jag ju inte heller göra.
Väntar tills datorn är klar....för att ha bilder i kameran
som inte kan redigeras klarar inte mitt tålamod,....

Jag har verkligen kommit på att jag är impulsivt HÄR och NU....
Att bara vara i "snart" eller "sen" är verkligen påfrestande,....

Ja, nu har jag fått skriva av mig lite frustration,....
men vet ni vad,...... ?
Det snöar iallafall..... *skratt*....

Har ni något bra recept på hur man får ett större
tålamod...? Jag har inte hittat det än..!

Tur att min son lämnade sin dator hemma idag,...
så att jag kunde låna den,... =)

Hoppas att ni får en bra dag ....!
ses snart med bilden i fokus igen hoppas jag !

// Tess







5 kommentarer:

  1. Hoppas din dator kommer "hem" snart. Och jag förstår det där med bristen på tålamod. Känner likadant själv. Ögonen vill se nåt grönt..inte brunt som snön här i Stockholm:-)
    Ha det gott!
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna....

    Ja, men jag har inget hört idag heller om att den ska komma tillbaka till mig ....snyft..=)

    Och jag skulle nog ta brunt före den snöyra som nu råder... det är bara för trist med allt det vita och min förhoppning om sommar däck får allt vänta ett tag till.... =)

    Ha det gott,..(var in och läste din blogg, fina blomster att vila ögonen på )

    Kram Tess

    SvaraRadera
  3. Tålamod, tålamod...Hur sjutton klarar du dig...utan computer?????????
    Skulle jag aldrig göra...:-)

    Kramar....//A-H

    SvaraRadera
  4. Jag brukar kalla Sverige som väntans land, för det går aldrig utan väntetider någonting. Kortare eller längre tid, men du måste VÄNTA...

    Tålamod är faktiskt en av mina egenskaper, men ibland suckar jag också otåligt om något dröjer allt för länge, t.ex. telefonköerna hos myndigheter, andra offentliga ställen eller mobil- och bredbandleverantörer, särskilt då man inte har tid alls av andra anledningar.

    Jag förstår dig hur du känner, för min man har liknande inställning till livet som du: HÄR, NU och SNABBT. Jag tror att tålamod är en medfödd egenskap som bara lite kan tränas upp hos dem som inte har det från början med sig.

    Men om du hittar en trevlig sysselsättning som du kan fördjupa dig - förutom foto och bildredigering - då kan du kanske minska bördan av väntan för dig själv.

    Hoppas du får din servade dator så snabbt som jag har fått min makroobjektiv från Fotokungen som gör mig mycket glad och nyfiken vad jag kan skapa sedan med det - om naturen börjar öppna sig för oss. Det borde komma lite croccusar och snödropp vid husväggen i alla fall. Jag skall leta lite i helgen...

    Sov gott och drömm om vårens alla färger som dyker upp inom kanske inte så kort tid, men ändå ganska snart!!

    Kram/Andrea

    SvaraRadera
  5. Hej Tjejer...

    Och imorgon skulle min dator äntligen vara klar,....och det känns så bra,....=)

    Man har ju så mycket mera på datorn förutom bilder och ps....betalar räkningar, mail, och annat som man gör dagligen på nätet...'

    Har ju fått ett stort kontaktnät som jag värdesättar och uppskattar,...

    Andrea; appropå väntan,.. jag fick idag tillbaka ett tomt kuvert som tidigare innehöll tidningarna som du ska ha... det hade gått sönder i posthanteringen,.....hmmm mitt lilla brev låg kvar men inte tidningarna.Konstigt tycker jag ,...
    så på måndag går jag till posten och så får de stå alla konstnader,....men som sagt tidningarna kommer...

    Kram på er,....=)

    och trevlig helg,....Mi blev kostsam men välbehövlig för att datorn mådde inte så bra sa min datatekniker,...så det känns bra att jag tog det i tid,..innan kraschen =)

    SvaraRadera