30 augusti 2012

En dag & en Natt,....

utforskade vi ön på höjden igen.
Upp på baksidan av detta berget
skulle få bli denna dagens utflyktsmål.

Tyvärr så regnade det så det 
blev inte många bilder tagna under dagen.


Vi tog oss upp på toppen av berget
och där mötte vi denna familjen.
Och som ni ser så var det fler 
medlemmar på gång, man nästan såg
hur det rörde sig inne i fårets mage.









På kvällen sprack himlen upp och vi fick 
ett magiskt fotoljus ut mot ön Treana.
Ja, jag låter bilderna tala istället.



Först tog jag några med vidvinkeln, 
men kände direkt att jag ville komma närmare det 
vackra ljuset som strilade fram genom molnen. 
Så jag bytte fort till teleobjektivet. 





 Galet vacker plats, eller hur ? 

Tommy ville upp till Lunne fåglarna 
men jag hade gjort slut på mina resurer för 
dagen så jag stannade i stugan med Diezel.
Jag led ju inte direkt av den vackra utsikten 
och allt som bjöds från vårt stugfönster .



Hoppades nu på en till lika fin natt.
 Så att även mina minneskort
skulle få innehålla lite bilder på 
den charmiga Lunne fågeln.

Och de kommer jag visa Er imorgon...

// Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar