20 juni 2010

Loiseleuria procumbens,...

Krypljung,...

får starta denna dagens lätt rosa blogg.
Jag som inte är så mycket för rosa,
men man ska aldrig säga aldrig.

Har ju haft ett kort bloggupphåll
efter ett par dagars fjällbesök.
Långa bilresor kostar på min nacke
och jag har motvilligt
vilat mig i bloggform.

Då jag kom hem hade jag dessutom fått tilldelat mig
två stycken utmärkelser ,....
STORT TACK !!

Iallafall,...
här kommer lite bilder från veckan i fjällen.

Denna ljungsort växer på fjällens mest vindpinade platser.
Är bara ett par centimeter ovanför marken
men har grenar som kan bli upp tillen halvmeter långa.
Och jag har ju längtat efter att få krypa på marken
för att få fota smått som växer...

Och det fick man verkligen göra för att
fånga dessa fagra små miniklockor som
växte bland mossan och lyste rosa !

Lyste rosa gjorde också Roslingen,...
Här har jag en bild som är ostädad...

och en städad,....
dvs tagit bort strån som växte runt...

Olika bildbehandlingar fick dem också,...
även om de är tagna
under samma minut,...
bara för att få olika uttryck på dem.

Och det är rätt gott att vara hemma där
jag har photoshop och tillgången till min blogg.

Nice to be back =)
Även om platsen vi besökt är magiskt vacker,
kommer mera bilder på det inom kort.

Men vi ska snart upp igen...
och då kanske man har bilder på något helt annat,.....
hoppas ju på Lunne.


// Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar