22 maj 2010

Succisa prantensis,..

Änsgvädd,...
växer helst på friska ängar, stränder,
skogsbryn och gläntor.

Förr trodde man den var verksam mot pest och gift.

Vacker med sin halvklotformiga korg och blåvioletta färg.




Sedan blir det mera blå sippor då jag ledsamt
upptäckte att de blommat över ,... redan.

Och att fotografera blommornas baksida är
tydligen något jag gör ofta såg jag idag
då jag gick igenom mina arkiv med blomster.



Att få avbilda och visa att baksidan också
kan vara mist lika vacker som framsidan .



För allt har ju en baksida,....... =)
Och den kan ju faktiskt vara lika fin som framsidan...


// Tess

2 kommentarer:

  1. Så sant. Allt har ju mer än en sida och om man tar sig tid att se mer än "löpsedeln" så kan man ju hitta mycket av värde.

    SvaraRadera
  2. =)

    Precis....
    Tack för din påhälsning och dina reflektioner.... uppskattas.

    Mvh Tess

    SvaraRadera